Revista do Colégio Brasileiro de Cirurgiões
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Revista do Colégio Brasileiro de Cirurgiões
Carta ao Editor

Comentário a “Reflexões sobre a Inserção de Médicos Assistenciais como Educadores em Hospitais Comunitários”

Commentary on “Reflections on the Inclusion of Direct-Care Physicians as Educators in Community Hospitals”

Rosana Alves

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Resumo

O artigo de Sweigart et al. apresenta preocupações, desafios e proposições para o momento em que nos encontramos, tanto no cenário nacional como internacional, a necessidade de uma diversidade de cenários de prática médica assistenciais que desenvolvam concomitantemente, o ensino. A formação médica passa a ocorrer fora do hospital vinculado à escola médica, em hospitais vocacionados para a assistência, chamados no artigo como comunitários ou gerais. No Brasil, em sua maioria, estes hospitais estão sob gestão municipal ou estadual.

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Palavras-chave

Educação Médica; Preceptoria; Hospitais Comunitários; Sistema Único de Saúde; Faculdades de Medicina

Abstract

The article by Sweigart et al. presents concerns, challenges, and proposals for the current situation, both nationally and internationally, and the need for a diversity of medical care practice scenarios that simultaneously develop teaching abilities. Medical education is now conducted outside the university-affiliated teaching hospital, often in the so-called community or general hospitals dedicated to patient care. In Brazil, most of these hospitals are under municipal or state management.

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Keywords

Education; Medical; Preceptorship; Hospitals, Community; Unified Health System; Schools, Medical

Referências

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9 Sweigart JR, Watson R, Burger A. The Accidental Teacher-Direct-Care Physicians Increasingly Placed in Teaching Roles. JAMA. 2024 Nov 4. doi: 10.1001/jama.2024.17626.
 

 

Submetido em:
27/11/2024

Aceito em:
28/11/2024

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